Sunday, December 20, 2009

Milia...!!!


ahahahaaa...skali lagi idup nie d ceriakan oleh milia..

kata milia " b0osan ka..meh tgk hannah montana".

haha..best la jgk dri dok saja t0i dak...

bla bla bla bla bla..nah amik link nie..

http://www.youtube.com/user/DisneyOfficialMedia3

p/s; seb bek ada tenet!!
m0od; lega ;)

Saturday, December 19, 2009

KAWEN..


haeh..byk pulak org kawen d kala cuti neh..

nasi kenduri = gem0k!!

haeh..r0sak plan nk kempiskn pew0t..T-T

c0l0urful


Hidup dan kehidupan; sukar untuk ditafsirkan..
Ada yang kata, hidup ini sebenarnya mudah..
Ada juga yang kata, kehidupan ini tidaklah semudah yang disangka..
Pelbagai tafsiran.. Pelbagai kiasan..
Namun, tiada kata yang tepat untuk menggambarkan hidup dan kehidupan..

NEVER


" NEVER TAKE SOME ONE FOR GRANTED, HOLD EVERY PERSON CLOSE TO UR HEART BECAUSE U MIGHT WAKE UP ONE DAY & REALIZE THAT U HAVE LOST A DIAMOND WHILE U WERE TOO BZ COLLECTING STONES.."

dari teman...


katanya jangan mengharap sangat..
makin tinggi kita naik, makin sakit kalau kita jatuh nanti..
aku pun dengan baeknyar menjawab.. betul la tu..

cuba la bayangkan kalo kita panjat pokok ciku..(rendah sangat la pokoknyar)..
tukar2..pokok kelapa yang tinggi tu...

contoh yg paling bagus lagi, bangunan ar...
makin tinggi kita naik bangunan tu..
n then kita terjun, risiko nk cedera parah tu lagi tinggi...

imagin la kan...
if kite naik tingkat 2 n then terjun...
ak rasa xda la cedera sangat..
paling teruk pn patah2 sket jer.. (sebab aku pernah cube la...)

imagin lagi naik tingkat sepuloh pastu terjun..
agak2 ada tak patah2, ataupn calar2 jer..?

aku rasa cm xda jer...
paling sikit pn ke bilik mayat kot..

lebih kurang camtu la maksud aku....

makin tinggi kita naik..makin sakit bila kita jatuh...
makin tinggi harapan kita kat orang..makin sakit bila kita dikecewakan..


p/s; thanks fieza..

Friday, December 18, 2009

this is reality..



life is full of surprise..
might be g0od or bad..
but you gotta learn it & live it..
besides..
everybody feels a broken heart sometimes..

the truth is..,

...you don't know what is gonna to happen tomorrow..,
life is a crazy ride and n0thing is guaranteed.. :(

pulang..!!



waaaaa.....tdi g jumpa sahabat terchenta..
mira...da nk blik UMP suda mlm nie...
sdyh aih..kurang da sorang mbr...balik dah..pasni nadia plak nk blik UITM..b0osan la nnt..huehuehuee...

p/s; p detink kt KL bek2 n0wh..c ya later dear.. ;)

Cik Java yg Sweet...

13 December 2009

aku g umh Cik Java...kenduri kawen dia..ilang dh sorang lagi lect yg lawa lagi bujang..kawen suda diaa..wuhuee...t0mei ngn hubby dia yg smart..

s0me pic we t0ok at da wedding;

sweet c0uple..right?



with Cik Hawariyah..



kami...t0mei2 kn semua... ;)



ahaks..serabut x aku?

m0vies!



new link given by milia..
thanks babe..
there's l0ts of m0vies y0u can watch here..check it 0ut.. ;)

http://www.fastpasstv.com/

taylor swift




taylor swift..she's so sweet isn't she? ;),i love taylor swift s0ng..love it very much..hope u guys like her song like i did.. ;D



some of my favorite s0ngs are :
1.you belong with me
2.tell me why
3.love story
4.the way i loved you
5.mary's song (0h my my my)
6.tearsdrop on my guitar

18/12/2009 - another b0ring day


hye...aftern0on al..well my holiday have started n0w..jz n0t felin so happy t0day..
another boring day at h0me..
dono wut 2 d0..lucky me i have my lovely laptop by my side..haha..at least i stil got sometink 2 d0o..
haha..im so suffering out here..plss someone..take me out..!!
rely desperate damn boring u kn0w..h0liday is fun..but if u d0ing n0tink for 1 m0nth..yeah..thats suck ok..
my life are s0o miserable at dis point..need my fwends!! where r u guys..?? wut ya d0ing..lets hang out!! T-T

Thursday, December 17, 2009

tell me why.... u did it 2 me..



I took a chance, I took a shot
And you might think i'm bulletproof, but i'm not
You took a swing, I took it hard
And down here from the ground I see who you are

I'm sick and tired of your attitude
I'm feeling like I don't know you
You tell me that you love me then you cut me down

And I need you like a heartbeat
But you know you got a mean streak
Makes me run for cover when you're around
And here's to you and your temper
Yes, I remember what you said last night
And I know that you see what you're doing to me
Tell me why..

You could write a book on how to ruin someone's perfect day
Well I get so confused and frustrated
Forget what i'm trying to say, oh

I'm sick and tired of your reasons
I got no one to believe in
You tell me that you want me, then push me around

And I need you like a heartbeat
But you know you got a mean streak
Makes me run for cover when you're around
Here's to you and your temper
Yes, I remember what you said last night
And I know that you see what you're doing to me
Tell me why..

Why..do you have to make me feel small
So you can feel whole inside
Why..do you have to put down my dreams
So you're the only thing on my mind

I'm sick and tired of your attitude
I'm feeling like I don't know you
You tell me that you want me then cut me down

I'm sick and tired of your reasons
I've got no one to believe in
You ask me for my love then you push me around
Here's to you and your temper
Yes, I remember what you said last night
And I know that you see what you're doing to me
Tell me why
Why, tell me why

I take a step back, let you go
I told you i'm not bulletproof
Now you know

Saturday, September 26, 2009

s0meone say that ; cinta xsemestinya memiliki..


Bila kita jatuh cinta pada seseorang, jangan menyiksa diri dengan menganggap bahawa cinta kita tak diterima.


Cinta itu tak pernah ditolak kerana, setiap insan memerlukan, menginginkan untuk dicintai.


Wujudkan cinta itu dengan memberikan sesuatu bukan mengharap harap akan sesuatu sebab, apa yang diberikan kerana cinta selalu datang pada hati kita disaat itu juga.


Kebahagiaan memberi jauh lebih sempurna dari pada kebahagiaan kerana menerima.


Tapi…lain bila kita menginginkan sesuatu yang kita cintai. Keinginan itulah yang memberikan pahit pahit yang menghiris dada…

Jangan menyiksa diri dengan menginginkan sesuatu….


Jangan sia kan cinta dengan beban yang berat mengharap mampu di pikul bahu.

Keinginan memiliki mungkin tak kesampaian…

Tapi…


Percayalah pada diri…

Selalunya cinta yang kita berikan seadanya

Takkan pernah bertepuk sebelah tangan..

Friday, September 25, 2009

aku.....

mlm ni asa sdyh sgt...
aku da xda tmpt nk mengadu masalah..
da xda tmpt nk becerita...
sbb dia....dh berubah...
dh xda nt0k aku...

aku xsalahkan sapa2...
mmg semua salah aku...
aku yg bt dia berubah sampai mcm 2...
dia berubah kerana aku...

da bebulan aku xjmp dia..
apa kabar dia skrng ek...
gembirakah dia hidup tanpa aku...
walopon kami ada jugak berhubung...
tp semua 2 dh xsama mcm dlu...
kami xda komitmen apa2 pn...

apa saja yang dia bt....
aku xda hak ntok halang...
sbb...dia xnk ada komitmen lg ngn aku...
aku rindukan diaaa...
hmmm....byla la agaknya kami boleh jmp lagi...
teringin sngat rasanya nk jmpaaa..

es0k..aku akan balik poli balik....
aku penah bejanji ngn dri sendiri...
aku akan tunggu sampai dia sudi trima aku balik....

slagi dia xtrima aku...
aku xkn penah tunjuk muka di depan dia lagi...
tp aku nk ta0o pasal diaa...
sehatkah dia?
hapy kah dia?
stdi mcm mn?
family?
best raya?
rendu irh x?
byk soklan yg nk aku tnykn pada dia...
tp....

suma 2 dh xmungkin k0t...
cukup lah klu dh dapat ber sms dari jauh...
aku dh xlayak nk menaruh harapan yg tinggi skrng...
aku dh cukup betuah dia sudi reply sms aku...

bumi kedah...dh xbawa apa2 makna pada aku...
aku balik...atau x...xda apa yg berubah...sama jaa..
xda dia...yg setia tunggu aku..
dh xda sbb ntok aku balik umh skrng...

kt org...jarak yg jauh leh bt kt lupa seseorg...
tp pada aku....
jarak yang membuatkn hati aku lebih igt diaa....
sebab jarak yg memisahkan kami cuma sejam stengah perjalanan...
dekat..sgt..

sehatkah dia?
mkn ke bl0m?
byk soalan d benak aku yg xterjawab byla aku igt diaa...
knapa aku jadi ceni...
aku xselemah nie..
aku kuat....
aku perlu kuat!!!
T-T

kenapa?

apa perasaan anda...byla org yg paling anda nk jumpa...
sket pn xpedulikan kepulangan anda..??

apa perasaan anda...byla org yg anda sayang...sket pn xendahkan kewujudan n kehadiran anda???

apa perasaan anda...byla..anda terlalu ingin nk jumpa diaa...
sedangkn...dia xheran pn...xkesah..

apa perasaan anda...byla org yg anda teringin nk jumpa...
anda paksa...bru dia nk jumpa anda....
apa perasaan anda ms 2???

pd aku...;
dh ternyata...xdak sedikit pn perasaan dia...terhadap aku...
aku sdyh...knapa aaa...
pada harijadi aku...dia tinggalkan aku...

pada hari raya yg bermakna pada aku pn...
dia tinggalkan aku...
xda sedikit pn waktu dia nt0k aku...

kawan aku cakap..; nie balasan...sebab aku bt dia mcm 2 dlu..

aku ngaku..aku ada bt salah...aku xnafikan...
tp bukan ka mannusia ptt d beri peluang kedua..
sebagaimana aku mengharapkan dia berubah dan bagi peluang dlu...

seperkara yang sering aku terlupa...
manusia..berubah..
2 yg selalu aku terlupaa...hmmmmm...

Thursday, September 24, 2009

caption; Kenangan - hapy d hari raya...2009 !!!

gembira betul hati nie..
xsangka..dh 14 tahun kami bekawan...
sejak darjah 1 sampai um0q dh 20 thn neh..

beberapa hari nie..
aku jumpa member lama...
cui,mira,nadia,n n0ri...

sejak blik becuti...cui c0ntck ajak raya umh member skolah..
kebetulan plak..umh dia dekat ngn umh aku jaaa..

k0n0n kami bejanji nk rya besama...tp last2 laen plak yang jadi...
suma nh gara2 bgn lambat n 0pen h0use...nguuuu...

mlm raya...
g bebuka p0osa ngn member sumaaa..
ada mira, nadia, nori, siti nadia..,che farehan,shahrol,alip,farid,caet,syafrie,wan,n aku...seigt aku ada 14 org sumaaa..tp nie jela nama yang aku igt...huhuhuhu...

bebuka...n sembang sampai dekat kedai 2..,suara kami ja yg bising...kec0h jew..haha...pedulikan..dh betahun2 xjumpa nh..byk benda yang nk dik0ngsi bersama...pas 2 kami suma g depan masjid zahir..bt apa yang ptt n begamb0o!!!..
da penat posing..apa lagi..balik la umh dengan penat n saket tekat..cz byk sgt cakap..tp hati aku puas n happy...nth byla leh jmp cmni lagi...
raya kali nie aku asa betuah sgt...

raya 1st..
mesti la aku beraya d kampung n d umh sanak saudara dulu...yiiieepieee..rya thn nie ada ahli baru dlm keluarga kami...
ada akak ipar n baby(c0ming so0n..!)..bhagia tgk family aku skrang...klu arwah abah ada lg..mesti dia seronok..dia bakal jadi atuk nnt...

raya 2nd...

aku,cui n nadia kononnya nk beraya..hahaha..cita2 punya la tinggi...nk raya umh mira, tikah, n n0ri..pas 2 umh mbr2 yang len lagik...
last2 jadi mkn kt kdai jew..
sbbnyaaa...da lewat..
aku,cui n nadia pn lepak2 jew mengimbau kisah kami masa kecik2 dulu...
sungguh amat nakal k0t kecik2 dulu..

raya 3rd...
harinie..aku b0osan amat kt umh..xda idea nk bt apa..huh!

dlm keb0osanan 2 tetba nadia sms "ierah..b0osan aa..xda plan ka mlm nie..?" lbyh kurang g 2 la maksud sms nadia 2..heeee..
aku pn balas laa.."aaa..agak b0osan..nth..tgk wayang ma0o?"
dengan sepantas kilat..sms dihantar kepada nadia@bet0n...n sms ku dibalas.."ma0o!! ang p la ajak cui.." hohohoho...aku jugak..heh.!

beberapa minit kemudiaan(xsempat nk ajak g).. tep0n bebunyi lagik..."wh b0osan laa..ang bt paa?" lbyh kurang g 2 la maksud sms cui plak..dengan sepantas kilat..aku pn membalas msg cui..
"nadia ajak p tgk wayang..ma0o?"
sepantas kilat jugak sms ku dibalas.. "Jadi!!" hahahaha..ajak kuaq lepak ma0o saja depa ni..hati aku besungut..padahal..sama ja aku pn..hehehehe...

ondaway dari umh nadia..singgah kedai t0pup..uih..tejumpa plak mira...apa lagi...ajak laaa..cui pn da lama dok sebut nk jmpa bawang merah..(watak mira masa blakon kt skolah darjah 6 dulu)..hahhaa..kami pun angkut la mira ngn busyuk macam dia yg bru blik dari penang 2...hahahha...p tgk cita m0m0k yg lawak..
bak kt mira n nadia...lagu xkena ngn cita...h0oh0o..sapa dh tgk mesti paham...klu xpaham...0tak ampa xsama ngn kami!!..weeeee....

raya 4th...
rini jz g cp n pacifiq jew...
temankan n0ri cari baju nt0k bey diaa..
jumpa waheeda..da lama xjmp dia..
selamat hari raya kenkawan..!!

raya 5th...
myb ni hari last kami lepak skali..
mira n nadia da nk blik arie sabtu nnt... T-T
aku,mira,nadia n cui g picnic kt Puncak Janing kuala nerang yang berdekatan dengan Tasik Pedu..

hahahaa..ms ondaway g snaa..d sebabkan agak keliru dengan sign b0ard yang disediakan..kami tersesat jauh sampai nk sampai tasik pedu...hahahhaaa..lucu jgk laa..mira n nadia konon ta0o..suma simpang pakai k0t2 betul jew..
tp mmg pengalaman yang best..

pas 2 da g mndi manda ayaq yang ciput tp laju 2..
nadia hanyut la plak...dibawa arus..yang xleh blah 2..kami bukan t0long..tp asa lawak...apa lagi..gelak la!! hahahahaa..!! mak cik yang kt bilik persalinan plak tlg cuak tgk nadiaa..s0wi lalink..aksi anda agak melucukan..cetek jew..cmna la leh hanyut...2 laa..s0 impatient sgt...

yang xbestnyaaa..kemudahan awam xlengkap!!!..
amat xmemuaskan...kna report neh..haeh..xpatut ta0o dak..
kn kena singgah kt En. Shell lg...sayang En. Shell.., tanpa anda..susah i ta0o....tp En. Shell bapak jauhnyaa dari c 2...jenuh menahan i ta0o..nguuu..T-T

pas 2 plan nk g mkn la plak...ma0onya x...pew0t dh ker0nc0ng dari pagi k0t..bekpes pn xdak..mkn kentang yang dibawak dlm keta jew..mmg amat lap0o...
blik singgah umh cui..nth apa la yg dia bt...masing2 sembunyi dari ustazah...segan la kt kn nk jmp ustazah (mak cui)..s0o segan u...dh betahun xjmpa..huhu...

pas 2 destinasi seterusnyaa...konon nk g mkn..bapak jam nya jalan nk g as mall...drive sambil gebang sgt...tgk2 dh sampai Tesc0o...apa lg..singgah mkn jela kt c 2...gyla k0t nk tunggu smpai as mall bru nk mkn..jalan pny la jam..nguuu...xsyuka jam..paseipa aloq stuck skrng rmi org...nmpk sgt org loq stuck rmi dok d perantauan...suma blik raya....hehehehe...

g as mall tgk jin notti plak..wehueeee...
cita cm poyo ah...nth papa..h0oh0o...

blik plak jmp ngn En.Bomba...mn la dia nk p 2...beri laluan..beri laluan...
nguuuu..p anta mira, anta nadia...nmpk encik b0mba...oh n0o!!! kebakaran kt area umh nadiaa...tp pelik..xnmpk plak asapnyaaa..ah lantak laa..
blik j0m..p0nat neh..
yuhuuu..sampai jugak kt umh akhirnyaaa..bz kn aku minggu neh...
tp asa puas...dapat jumpa kenkawan dari skolah rendah dulu..
persahabatan yang utuh nie...
i likee...
selamat hari raya kenkawan...segala salah silap, tersalah cakap, terkasar bahasa..maap yeee... 0-0 ta0o..tahun depan reunion lagi yeee...

Wednesday, September 23, 2009

kenapa perlu 'K' ?

KECINTAAN merupakan elemen yang paling penting dalam sesebuah persahabatan. Ikatan persahabatan akan mudah rapuh jika tiada kecintaan antara dua insan yang disandarkan kepada pemilik cinta itu sendiri iaitu Allah s.w.t. Oleh itu, kita perlu meluahkan rasa cinta terhadap sahabat dengan mengungkap, 'uhibbuka atau i fillah' (bagi sahabat yang sama jantina) agar mereka tahu betapa cintanya kita terhadap mereka, kerana Allah.

KASIH SAYANG lebih kurang sama sahaja maksudnya dengan kecintaan. Namun, setelah kita mencintai sahabat, kita perlu curahkan segala kasih sayang kita terhadap mereka. Tetapi, kadangkala kasih sayang tidak perlu dipamerkan secara luaran. Cukuplah sekadar kita mendoakan untuk sahabat-sahabat kita. Insya-Allah, itu sudah cukup membuktikan betapa sayangnya kita terhadap mereka.

KEIKHLASAN dapat menjamin sesebuah persahabatan mendapat keberkatan dan rahmat daripada Illahi. Tidak ikhlas ketika bersahabat dengan seseorang akan mengundang permusuhan antara sahabat. Bersahabatlah dengan seseorang kerana keluhuran hati budinya, bukan kerana rupa, pangkat atau harta yang dimilikinya.

KESETIAAN terhadap seseorang sahabat mampu memanjangkan tali persahabatan walaupun jarang bertemu. Apabila kita setia terhadap sahabat, kita akan diingati sehingga akhir hayat mereka. Ini kerana tidak kira susah atau senang, kita setia berada di sisinya memberi sokongan.

KEBERANIAN dalam berkata benar. Dalam persahabatan, kita hendaklah berani apabila ingin mengatakan sesuatu. Lebih-lebih lagi, jika kita telah melakukan sesuatu yang menyakiti hatinya. Kita kena berani mengaku padanya atas kesilapan yang dilakukan. Selain itu, kita juga kena berani menasihati sahabat kita. Ini kerana sebagai sahabat, kita mesti mahukan yang terbaik untuk mereka bukan?

KEJUJURAN juga perlu dalam persahabatan. Jangan sesekali menipu atau menyembunyikan apa-apa daripada pengetahuan sahabat kita. Mereka juga perlu tahu apa yang kita lalui dalam kehidupan kita. Jangan berahsia, melainkan pada perkara yang benar-benar perlu dirahsiakan.

KEMAAFAN
. Sekiranya sahabat kita pernah melakukan kesilapan, bersedialah untuk memaafkannya, tidak kira sebesar manapun kesalahan mereka terhadap kita. Ini kerana sahabat yang baik adalah sahabat yang bersedia untuk memaafkan sahabatnya. Begitu juga sebaliknya.

KESEDIHAN. Apabila kita sedar bahawa sahabat kita sedang bersedih, maka ikutlah sedih bersama-sama dengan mereka. Tawarkanlah bahu kita untuk dijadikan tadahan air mata mereka. Mungkin ketika itu, tiada siapa yang akan mereka cari, selain kita sahabat mereka.

KEGEMBIRAAN. Jika kita gembira, maka berkongsilah kegembiraan itu bersama sahabat-sahabat tercinta. Tidak mahukah kita bergelak tawa dengan mereka? Tidak mahukah kita melihat ukiran senyuman indah pada raut wajah mereka? Kegembiraan kita, bermakna kegembiraan mereka juga.

KESERASIAN di sini bukanlah bermaksud, 'Kau cantik, aku mesti cantik,' atau 'Kau kaya, aku pun kena kaya'. Tidak sama sekali. Sememangnya manusia dijadikan oleh Allah berbeza-beza. Namun, dalam persahabatan, keserasian dapat diwujudkan apabila terbinanya persefahaman di antara dua pihak.

Tuesday, September 22, 2009

s0pink.!!



p0nat nyaaa..eden s0pink d b0olan p0osa..nguu.. T-T

makan mcd!!..
wehueee...

syi0ok lepak2..rmi 0rg..xsyukaaa..

tp..mmg best..
waaa....kemeja kt PDi..nanak.. T_T

Monday, August 10, 2009

haha

xdak m0od..
b0osannya idup ni..
~.~

Saturday, August 1, 2009

fuh.! lega...

at last!!!

aku da print report...nguu..
paseipa tebal..
da print runsing la pulak..
harap aku xpayah bt balik..

ah..lantak la..
yang penting...

REPORT DH SIAP PRINT!!

HIP HIP H0ORAY..~!!

* p/s : smlm p as mal tenampak nab tyme nk blik..walopon sempat lambai2 jew..ok la 2..hahahah..cik nab @ cik orked 0tink bersama teman-teman...

Wednesday, July 29, 2009

why ?!!



Berapa lama harus aku tunggu
Kata setuju kamu
Kau biar aku menanti pilu

Kau diam bisu buat aku keliru
Mana tuju hatimu
Usah biarku resah menunggu

Raut wajahmu bisa ditelahku
Kau masih belum tentu
Apa ada rasa dalam hatimu

Datang padaku cerita padaku
Ungkapkan rasa itu
Apa saja buat hilang ragumu

Sesungguh tak kau tahu
Diriku ada kamu
Akan ku relakan semua ada ku untukmu

Mungkin bila kau tahu
Mungkin bisa kau temui jiwaku
Usah biar terusan begitu

" n0 capti0n "

Sejujurnya..
Diriku Tak Ingin Kehilanganmu..
aku Masih Sayang Padamu...
Namun Bila Dirimu..
Tak Lagi Memerlukanku...
Cukup Sampai Disini...
Hingga Kini Bersama Lagi...

Ingatlah Diriku Yang Pernah
Ada Disampingmu
Ada Diwaktumu
Ada Dihatimu

ku Ingat Dirimu Yang Pernah
Hadir Disampingku
Temani Waktuku
Temani Hatiku

Sejujurnya..
Diriku Tak Ingin Kehilanganmu..
aku Sangat Sayang Padamu
Namun Entah Mengapa
Perpisahan ini Menjemputku
Semoga Kita Bersama Lagi...

Ingatlah Diriku Yang Pernah
Ada Disampingmu
Ada Diwaktumu
Ada Dihatimu

ku Ingat Dirimu Yang Pernah
Hadir Disampingku
Temani Waktuku
Temani Hatiku

da truth..

dia ckp dia mls..

cara dia luahkan rs hati dia..seolah-olah dia da xrs pape ngn aku..seolah-olah dia dh xkisah apa aku nk rs..dia da byk berubah..int0 s0me0ne i d0n0..dats hurts me a l0t..byla aku luahkan apa yg aku rs..dia kt aku nk mulakan epis0d drama yg baru..
its funny..cz i th0ught..i've f0und s0meone wh0o luve me sincerely..but i d0n0o..myb bcz 0f me..all 0f dis happens...

i d0n0 weather i can live with0ut him or n0t..i mis him..
but..
everything jz never g0na b da same again...
never again...right mr.s??

Tuesday, July 28, 2009

dis is h0w u always make me feel..

m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible
m0od; invisible

Monday, July 27, 2009

h1n1

angkara h1n1..

plan aku nk lepak umh sewa lbyh awal tergendala lagi...

huh!

poli cuti seminggu..
pendaftaran ditangguhkan 3 Ogos 09..

waaa..mula stil plan nk blik awal...
tetba bebudak ni nk blik sabtu la pulak..
apa la k0rang ni..
aku bru igt nk g lepak sunway..
nguuuuu..jarang g c 2..

xpa2..ahad stil cuti..
ngeh3.. ;p

tikah ajak lepak kl dlu...
s0ri beb..aku ngh saving duit..
aku da p0kai..T_T
xdpt la nk mlawt ang...
nex tyme k beb..

o0oh my..

mis al da gud tyme 2gether..
fwends 4eva beb..
~.~

Wednesday, July 22, 2009

malam kelam.

malam..

yang...

membuhsankan...

hahahhahhahaha...

b0do.

sensitive..

amat xdak m0od..
amat buhsan..
pagi2 bangun cari tali skiping..
tp xjumpa..hampeh..
belek2 getah..
cukup ni..
dapat la skiping..telompat2 dengan pelbagai gaya selama 15minit..
fuh penat..
sbelum 2 g mkn dlu..
tp sbelum 2..ngadap tenet n tb jap..
pas 2 santai jap..
g mandi plak..
stil b0osan..argg!!
apa nk bt ni..
nk ngadap report punya la mls n tak dak m0od!!!
nk tgk muvi..nk ajak sapa!! argg!!..
bengang gak kekadang..
paseipa suma kenkawan lepak jauh2..
had0oi yai..hampeh..
naseb naseb..
T_T

Sunday, July 19, 2009

life

he said..

" dis is da best 4 b0th of us..",

but da truth is..

dis is da best 4 him...da best eva..

is there, s0meone out there..

wh0 rily truly care n l0ve me SINCERELY?

i feel like i was betrayed...

feel l0st and al0ne..

n0 matter wut..i l0ve u..

tanx 4 the mem0ries...

:-(

Tuesday, July 14, 2009

l0st.

im f0rg0tten..

by all da pe0ple ar0und me..

breaking up is da best..


4 him..


myb..

im jz n0t gud en0ugh i tink..


my mistake..


my l0st..


all da mem0ry..

jz l0st.

Sunday, June 28, 2009

kenduri kawen..~~

patutnyaa da lama aku tuleh entri ni..
tp skrng bru ada pix dia..
s0o bru la dapat nk menulis kt cni...

nk cakap byk pn mls la plak..
letyh keja xabeh g..
nah tgk la sndri pix abg aku kawen ritu..
jeng jeng jeng..

ni masa kt Melaka..kenduri sebelah pihak perempuan..
aku la 2..ngh menempek 2..kekeke..


aaaa...ni pulak kenduri kt umh aku ritu..
merah u..menyerlah sungguh pengantin..weee..~~


tgk la pasangan bahagia nie..
eee..jeles sungguh..

#@! - sila kelik pada picture untuk melihat dengan lebih dekat..
( sy tidak galakkan anda berbuat begitu)

Wednesday, June 24, 2009

sh0opink!!

rini aku xkeje..
cuti..
s0o aku lepak jela kt umh..
mula 2 cadang nk g survey laptop ngn mr.S,
nk gantikan balik laptop aku yg kene curik dulu 2..
mak aku dh bising...nguuuu
tetba xjadi g la plak..
aku mls nk nyusah org..
s0o pe lg..aku pn tep0n mak aku..
ngn dial0g.. "mama..j0m la p tgk laptop..tumpang cheq cuti rini.."
mcm 2 la aku cakap..
s0o..kul 5ptg..aku pn gerak la ngn abg n adek aku g 0pis mak aku..
kami g plaza putra ke ape nth org panggil...aku sebut sent0sa jek..
ujan rintik2..huhu..

pas pilih2..belek2..
aku dh nmpk yg memuaskan ati aku..n yg aku bekenan abis ni..
dell lg 2..ada gk yg acer..
tp tba abg aku kt."mama..amik yg ni dh la..dia bkn nk bt apa sgt.."
aku pn tunjuk la yg aku nk 2..."bengah...aku nk ni..ni cm best sket.."
abg aku plak kt la.."ish..xpyh..nk bt pa..grafik2 plak..xpyh2..amik ja yg ni..!"
aku sdyh sat..mak aku s0k0ng yg abg aku pilih..huh!..redha jela..klu pakai det aku xpe la nk pilih mn2 pn..uwaaa..!!

balik umh pe lg..belek2 ah laptop baru..nguu..tp xbesemangat sgt belek..
lebih xcited nk try wireless r0uter yg kami bli tdi lg..
tenet mmg best ah..lancar sgt2..syi0k beb!
wuhuee..!!
pas ni xpyh ssh2 nk pakai kabel lg..leceh..
weeeee..!!
tanx m0m nt0k new laptp ni..n r0uter wireless..

Sunday, June 21, 2009

argg..!!! rep0rt..

baru tingat..

pulun d0k keja partyme..
rep0rt haram xbt lg..
nguuuu..

apa nk jadi ngn aku ni..
ish ish ish..

blajaq penting ka??

keja partyme penting??

nguu...ms ni la tetba tingat lagu cik siti..
harus memilih...
uwaaa..!! T_T

gerun2..keja pn keja..
hampeh...bulsh!t

y i am s0o damn tired?

nguuu...bermula la kisah hidup aku yg penuh ngn kepenatan n kemengant0kan.. T_T

:: 20 Jun 2009 ::
rini start keja partyme kt pacifiq..
mas0k shift petang..kul 6-10mlm..
nguuu..letyh!!!!! damn..balik umh kaki kejang,..
da lama si0t xbdiri bejam2..
4jam aku bdiri..bejalan...dlm kesejukan yg melampau..
balik asa nk demam..
2 baru ari 1st..


::21 Jun 2009 ::
rini aku mas0k shift pagi..
start kul 930 smpai kul 2ptg...
nguuu..4jam 2 mcm sekejap..
tp mak o0ii..seksa o0oo..
sambil dok belek2 baju yg xketahuan dok kt mn..
tetiba pewot berbunyi.."kro0okk kr0ookk"...T_T
lapo0o!!!!!
seyes..T_T

aku cukup gerun klu cust0mer nk beli baju...
klu 'ah mo0n' alias pr0m0ter aku xda..aku mn nk ta0o baju yg gantung 2 ada kt mn..
nguuu..abis suma rak aku pusing..
susah betul nk cari..uwaaaa..!! T_T
da lmbt..t customer cm bengang..nguuu..
maap la..xpenah dok jual baju..gugugugugugu...
klu dia ada..aku buli diaa..aku paling ta0o pasal suar je..kekeke..
tp brand kami xbyk pn jual..
jiran sbelah jek byk..
penat men0l0ng jiran sebelah jek..
rini pent betul..mcm2 jadi..kekekeke..

rini buka bil banyak silap..
- silap brand laa.. -
- lupa bagi diskaun laa..seb bek sempat ligan pasangan kekasih 2..nguuu..

da 2tahun xkeje...xtulis resit..
aku da lupa la..! + plak..aku ngant0k amat si0t..
sejuk banget..terlali dibuai angin ek0n+penat = ngant0k+nk tid0o! s0b s0b..
balik umh lena smpai kul 6ptg..
hahhaha..lawak ah..bru 2 hari keje..
cust0mer mcm2 kerenah betul laa..penat eden nk melayan..
tp keje ni bt aku belajar erti sabar..n t0lak ansur.. :D
tahan ke aku nk keje 21 hari ni?? nguuu...
apa akan jadi s0k aa??
jz wait n c.. :D

Tuesday, June 9, 2009

life s0 miserable..

kenapa tiap kali jadi pape...
dia cuma kesah pasal org laen..
penah x dia pk psl aku..
penah ke dia kesah
ta0o x betapa saketnya hati ni..
pasal adik..amik berat sgt..
pasal capat..amik berat sangat!
wut b0ut me!!!
penah ke amik berat..
penah ke kesah..
xkesah pn aku nk idup ke..
mati ke..
suma aku pny pasal..
yg dia kesah suma pasal org laen..
aku nk saket ke.
nk kebulur kt umh ke..
pe dia pduli kn..

he; irh pn bukan kesahkn cpq sgt..xda la plak sy bebai..sy anggap kt leh jaga makan minum sndri..leh jaga kesihatan sndri..sy mintk maaf sbb xda ciri-ciri "caring"..
me; (sedih sangat..rs diri xdisayangi..xd perlukan..)

tp klu pasan adik n capat..
cepat je dia cal..
marah2..
hm..aku ni sapa pada diaa..
adik 2 sapa pada dia..

bole ke ubungan ni dikekalkan..
aku dh nmpk perubahan 2..
pe yg aku perlu bt..
skrng aku rs nk lari je dari suma..
aku buntu..

dia dh lupakan aku ke..
dia..dh xda felin lg nt0k aku ke..
i ned answer's..

Monday, June 1, 2009

erk..terkenang

nk tegelak plak bila tingat masa kecik2 dulu..
masa 2 masing2 dok belem0ih lg..
dok men kejar2 lagi..

skrng masing2 dh besar..
dh ta0 pikir mn baek mn buruk..

dlu kecik kuruih..
dh besar ni besaq debab..

huehueee..

Sunday, May 24, 2009

rendah diri

knapa dia selalu bt aku asa rendah diri..

dari dulu lg..

ada ja benda..bt aku asa rendah diri..
xda keyakinan diri byla dok ngn dia..

d0wn tr0k!!! T_T

mentang2 la aku ni byk kekurangan..
dh la xlawa..xchanteq..xsegak..
dia malu byla dekat ngn aku..

hmm..sdyh gyla dia bt ceni kt aku...uwaaa..

menci! menci! menci!

hati org xley paksa.. T_T

Saturday, May 23, 2009

aku asa . .

lately nie..,

life aku asa miserable sgt,..

sibuk 2 mmg la sibuk..,
ngn praktikal aku nk abis lg 3 minggu..
wedding abg aku lg 2 minggu..
mmg bz gyla..

idup aku yg serabut serabai ni,..be++ tmbh serabai lg la..
huhuhu..
penat..
byla la nk b0le relax sket ni..nguuuu..
T_T

mcm2 nk bt nt0k my br0o wedding..
sempat ke nie!! argg..! tens!on nyeee...

Thursday, May 21, 2009

8 Februari 2007

masa ni..aku ingin mengenali dia..
dia sorang yg susah untuk didekati..
makin aku dekat..makin dia menjauh dari aku..

:: kata-kata yg akan aku ingat sampai byla-byla ::

he; kuar pekan satu keja yg aku x minat. huhu.

aku akan kuar kalo ada benda nak wat.

tadak benda aku lepak rumah. apa kes jalan2 pekan..

she; o0wh..hmmm - tiada kata yg dapat diucap -

ciri-ciri yg tiada pada aku

ciri-ciri yg dia inginkan..
tiada 1 menepati ciri-ciri diri ini..

1. Tidak emosional
2. Jujur, terbuka dan tulus
3. Tangguh, mandiri dan bertanggung jawab
4. Hemat dan pandai mengatur kewangan
5. Tidak mendendam
6. Berpikir dulu baru bertindak
7. Jangan selalu menuntut
8. Rendah hati
9. Selalu berwajah ceria

ditelan mati mak, diluah mati bapak

susah untuk jaga hati org..

apatah lagi klu org 2 insan yg paling kita sayang..

tp kadang-kadang..tindakan yg kecil yg kita xperasan bole buatkan hati kecil 2 berduka..

kadang-kadang kedukaan 2 dipendam untuk jaga hati insan yg laen..

tapi kita xsedar..kedukaan 2 merubah sikap n layanan kita...

org sekeliling kita mungkin nampak perubahan yg kecil 2..sedangkan kita masih bersikap bersahaja seolah-olah tiada apa pn yg berlaku..

perubahan kecil 2 mungkin membuat byk insan yg terluka..walopon tiada kata yg keluar dari bibir ketika bersua..

hmm..kadang-kadang..berterus terang bukan jawapan untuk segala soalan..

kadang kala..berterus terang bole mendatangkan masalah yg lebih besar..

yg lebih melukakan hati insan yg tersayang..

jadi hati aku memilih untuk memendam segala kegembiraan, kesedihan, keraguan, dan keser0n0kan kami selama ni..

kehidupan tetap perlu diteruskan..walopon hati di dalam kedukaan..

sem0ga idup ini lebih adil terhadap diri ini..

hati..

Tuesday, May 19, 2009

intebiu bersama en rizal

leganya asa.. byla tgk encik rizal kata
" bagus buku kamu, "
hahaha..senyuman terukir di muka cuak aku..hahahah

pas 2 dia pn c0p laa..pas 2 dia tuleh..
"baik dan memuaskan.."
lega lagi hati ini..

pas 2 bermula la sesi soal siasat...
jeng jeng jeng...

en rizal; cmna keja kt cni
saya; ok ja..xda masalah sgt pn

en rizal; komunikasi mcm mn?
saya; ok jaa..saya ja kot yg bermasalah sket..(sengeh2 cm kerang wangi)

en rizal; ok ka dia keja kt cni
kak umi; uih..ok ja..dia bagus ni (kredit 2 kak umi..tanx a l0t!)

en rizal; xda masalah papa ka dia kt cni.
kak umi; dia xda masalah..baek ja..,mak dia ada cni..
en rizal; o0oo..patut laa..

- tiada lagi s0klan -

huhu..aku pn xpaham smpi harini..pa maksud en rizal; o0oo..patut laa..
hairan2..

- seketika kemudian.. -(byla kak umi dh p tempat diaa)

en rizal; report yg besar 2 dh bt? skarng ni 80 mukasurat..bkn 60 lagi..
saya; en..ni yg saya sedeyh ni..last week..hari selasa..rumah saya org pecah
mas0k..dia dh curi laptop saya..

en rizal; masyaallah..xpa laa..kamu bt la sl0w2 report kamu 2..jgn kalut2 ..insyaallah xda masalah..
saya; xpaa..data2 nnt saya amik dari kawan2..

- sembang sampai dalam lif - :D

en rizal; haaa..kamu kenal x en tarmizy..
saya; o0o..kenal..umh yg blakng masjid 2 ka?

en rizal; yaya..umh dia pn kna pecah masuk jgk..barang kemas is3 dia ngn duit 5 ribu kna curi..
saya; tudiaa..byknyaaa..jahat sungguh depa ni

en rizal; tulaaa..siang2 hari brani masuk umh org..
saya; haeh..saya pn siang jgk..

- sampai dh kt pintu cermin depan tm, perbualan pn terhenti di c 2 -

saya; tima kaseh en rizal!! hati2 d jalan raya
en rizal; ya baek2..

- heheheh -

wuteve lah..yg pasti aku dh bebas!!!
xpayah nk runsing2 pk pape lg..
tinggal report jee..
huhuhu...

Monday, May 18, 2009

buku l0g

entri ini untuk makluman Mr.S yeee..
luahan hati saya :

harini, lecterer aku nk mai..
gabra sat..yg nk mai 2 lecterer disiplin...
ngeee...tegas n garang.. T_T
buku l0g dh sebulan lebeyh xc0p..
gambaq ilang bersama laptop..
yg ada hanya tulesan berwarna biru, hitam n merah didalam buku l0g..
uwaaa... T_T

Friday, May 15, 2009

berita malam minggu

T_T
aku xjadi p lata bayu...
s0b2..
o0oh air terjun..xdapat melepas wendu bertemu mu..
heheh..jiwang la plak..ngeee.. geli
nk bt mcm mn..cmni la naseb..
T_T

TAK SUKA

:: benda yg paling aku TAK SUKA ::

1. Teperuk dlm umh
2. Org kaco barang-barang aku !!
3. Sekat KEBEBASAN aku !!
4. Org bt xta0 byla aku becakap
5. Kac0 tyme aku sedap td0

pls d0nt f0rget..

Did you forget
That I was even alive
Did you forget
Everything we ever had

Did you forget
Did you forget
About me

Did you regret (Did you regret)
Ever standing by my side
Did you forget (Did you forget)
What we were feeling inside
Now I’m left to forget
About us

But somewhere we went wrong
We were once so strong
Our love is like a song
You can’t forget it

So now I guess
This is where we have to stand
Did you regret
Ever holding my hand
Never again
Please don’t forget

don’t forget

We had it all
We were just about to fall
Even more in love
Than we were before
I won’t forget
I won’t forget
About us

And at last
All the pictures have been burned
And all the past
Is just a lesson that we’ve learned
I won’t forget

Please don’t forget us

But somewhere we went wrong
Our love is like a song
But you won’t sing along
you’ve forgotten
About us

(Don’t Forget)

Thursday, May 14, 2009

lata bayu

minggu ni plan xjadi..

aku ngn terujanya bertanya..

ling2...kt nk p mn sabtu ni..?

......................................... " kata mr.S ,"

s0b2.. T_T

tiada resp0n.

buletin

mai keja..

dok saja..

maya kata..

j0m lena...

hwahwahwa...

!merapu!

Wednesday, May 13, 2009

plan minggu ini

minggu ni..

capat aku n maya da plan bek pny..

kami nk g picnic!!!

hahah..o0oh air terjun..lama x bertemu..diriku teruja..ngeh2..

ahaaa..tp ni plan laa..

klu xmenjadi..mr.S n adib yg jadi k0rban nnt!! >:)

wuwuwuwuw....

d0oakan kejayaan mereka mendapatkan transp0rt.. T_T

nnt klu jadi aku tayang pic kt cni naaa...

hahahahaha..!!

runsing

rini aku runsing memikirkan masalah..

laptop aku ilang...s0 of c0s la aku sdyh kn...harta aku..haha..

tp aku besyukur..kerna..

aku ada kawan2 yg menceriakan ati aku kt cni...wal0p0n abeng agak memeluatkan sket rini..

hahaha...

tp bak kt capat, maya n adli.."relex la wei..klu k0 tensen2..sdyh2 pn..laptop 2 bkn nyer nk jalan dtg dkt k0 kn..s0 bek k0 gelak2 ngn aku..haha ,"

ahaks..aku agak tergelak mendengar adli ckp cm 2..tanx br0o..tanx sumaa..

bak kt mr.Pec0 n capat.."xyh la pk lg..cuma pk psl nk g picnic..hahah.." yg ni aku ska..ngeh2.. :D

hehe..s0 kesimpulan yg dapat aku simpulkan kt cni... xpayah nk pk benda dh jadi...
idup kna enj0y beb..hargai nyawa yg masih ada ni..benda ilang b0le d cari..nyawa ilang mn nk dpt lg beb..!

Laptop kesayanganku ilang..!!!!!

semalam..

dikala ku keletihan..

pulang dari kerja..

aku dikejutkan dengan berita yang amat mengejutkan..

rumahku dimasuki pencuri!!!

o0oh..gundah gulana hati ini melihat wajah mama yg menyampaikan berita yg menyedihkan ini..

dengan langkah yg lemah l0nglai..

ku masuk ke dalam bilik ku yg sedia serabut..

argg..!!!! berdiri kaku diriku di depan pintu..

dengan perlahan mama bersuara.. " dukacita dimaklumkan..DIA (PENCURI YG XGUNA 2!!) ambil semuanya...dia tinggalkan m0use je.. "

T_T menangis diriku dikala berbicara bersama si jantung hati..

o0ohhh..sdyhnyaa hati ini...laptop ku..ilang..

laptop ku..laptop kesayanganku...suma kenangan bersama pamili..jantung hati..rakan2..semuanya ilang...

aku nk laptop aku balik..!! laptop 2 amat penting nt0k aku..!!!

pulangkan..!!!!!

Tuesday, May 12, 2009

Jadual hari ini

1. punch kad lewat 5 minit.. merah lg.. T_T

2. lepak2
gebang2
bt bising sat
kna marah ngn b0s sat..haha

3. rempit p spital

4. jmp mak capat

5. jmp mr.S sat
bt bising sat

6. rempit balik

7. gebang2 lg
on tenet

8. balik lena..

Monday, May 11, 2009

bila aku jalan-jalan...


ni cita lama...

pada suatu ari..aku n dia..

pergi jalan-jalan..

kami mkn kepsi..





















2 ja nk gebang...

cewi kn aku... ;p

Saturday, March 21, 2009

aku & dia..

aku suka kentang mcd..
tp dia hanya suka ayam kepci..

aku suka beli belah..
pada dia aku membazir..

aku jalan sl0w2 d belakang..
dia jalan nun jauh d depan..

aku xsuka lena petang..
dia suka..xta0o paseipa..

aku suka tgk tv..
tp dia xsuka tgk tv..

kami berdua amat berbeza..
tp kami berk0ngsi rasa yg sama

aku chenta diaa..

Saturday, March 14, 2009

sunyi...

xpernah asa sunyi mcm ni...
asa b0san sangat..
asa macam xda life jek..
hari2 teperuk jek dalam rumah..
argg!!..
harini dapat jugak bt layout nt0k mespes..
lama rasanya mespes 2 terbiar k0s0ng jek..
hehueee...

Tuesday, February 24, 2009

a.k.u

hye..
aku eyra..
aku xta0o npe tetba aku nk bt bl0g ni..
aku bukan suka sgt bl0g2 ni..
aku ni dh la xkretip..
buta it plak 2..
tp dikala mlm hari..
menimbulkan keb0sanan dan kerajinan plak untuk aku bt bl0g nie..
hairan bt0l..xkesah la..
akhirnya..siap sudah mengisi b0rang..
dan terhasil la bl0g yg simple ni..
tempat nt0k aku meluahkan rasa hati n nt0k aku merapu..
haha...